השבוע התקיים האקטון של בוגרות מגמת מדעי המחשב בקמפוס לוסטינג בשיתוף עם ארגון קמא-טק, הארגון המוביל לשילוב חרדים וחרדיות בתעשיית ההייטק הישראלי. האירוע נערך במטה מייקרוסופט ישראל, כאשר האתגר שניתן לבנות התמקד ביצירת פתרונות חכמים דיגיטליים לאתגרים של האוכלוסייה הסיעודית בישראל.
האתגרים והפתרונות נעו במגוונים תחומים, שפות תכנות וטכנולוגיות שונות, תוך מתן דגש על אינטליגציה סביבתית ( Ambient Intelligence ) שהינה קונספט חדשני המשלב גישות וטכנולוגיות ממגוון מקורות לרבות IoT, Big Data, Machine Learning, Cloud Computing ואחרים.
האירוע יועד לסטודנטיות לוסטיג בלבד ויתקיים באווירה המותאמת וייחודית לקמפוס לוסטיג. מדובר באירוע השיא של הפרויקט, שכלל חמישה מפגשים, שכללו- סיור בחברת 'נטלי' להכרת עולם התוכן בו יעסוק ההאקתון, חשיפה לאתגרים מעשיים שהחברה מתמודדת איתם ורעיונות שונים לדרכי התמודדות קיימים.
הזוכה בהאקטון זה המיזם: Sweet Life (מיזם מספר 5)
רשימת המיזמים המלאה:
- GrandUp
אפליקציה למשפחה והסביבה של הקשיש. מנהל הקבוצה יכול להכניס משימות כמו ביקור רופא, בדיקות, מועדון וכו'. לאפליקציה יש 3 ממשקים- לקשיש, למשתמשים ולמנהל הקבוצה. כל משתמש יכול לסמן איזה משימות הוא רוצה לקחת. יש יומן אפשר להוסיף משימה כגון להוסיף visit. יש חלק של NOTS שאפשר לציין דברים מיוחדים, יש צ'אט משפחתי של חברי הקבוצה ויש הגדרות קבועות כדי לדעת כמה ביקורים בשבוע תרופות וכו'. הממשק לקשיש מאוד פשוט וידידותי למשתמש– רק כדי איך הוא מרגיש בכללי.
- Methuselah
רשת חברתית מונגשת לקשישים – בשביל אנשים מבוגרים הבעיה של בדידות מאוד קשה. נוטים לא ליחס לזה חשיבות. הרעיון של הרשת זה לקשר בין אנשים קשישים ברחבי העולם, להפחית את בעיית הבדידות מפתחים חוש טכנולוגי לקשר עם הדור הצעיר, בטחון עצמי וכו'.
קיימות הרבה רשתות חברתיות אז במה שונים? כללי בסיס: צבעים שונים, פונט גדול, טפסים קלים ובלי הרבה כפתורים, טעויות – בעיות התראות קלות. כל פעם שקשיש בא להירשם יכול לבחור את תחומי העניין שלו ולקשר בין אנשים בודדים שיש להם תחומים עניין נוספים.
- חיזוי עומסים במוקדים רפואים
90% מטעויות אנוש קוראים בגלל לחץ. הממשק יכול לעזור לקהל הלקוחות ולצוות הרופאים. מיועד למוקדי רפואה דחופה אבל יכול להיות בכל משרד ממשלתי. הניטור מתבצע ע"י ניתוח של מס' שיחות גבוה מהרגיל כשאין מספיק כוח אדם לענות. המטרה לספק טיפול הולם גם במקרי לחץ להפחית המתנה ולהגיע לשביעות רצון. למנוע טעויות אנוש. לחלק את הצוות בצורה יותר יעילה. המדידה מורכבת מהרבה פרמטרים כגון ימי השבוע, חגים ומועדים, מזג אויר, אזור בארץ. בבדיקה שהריצו את הנתונים עלה כי יש התאמה בין הדיווחים שהיו היום לבין מה שהמערכת חזתה.
- ממשק לזיהוי מוקדם של סוכרת מסוג 2
לפתח מערכת החוזה את הסיכויים לחלות בסוכרת הגילוי המוקדם , זיהוי סוכרת לפי בדיקות דם. מגיל 30 יש סיכוי לחלות בסוכרת. מערכת המזהה לפי תסמינים התנהגותויים המערכת חוזה את סיכויי החולה לחלות. המערכת תשלח המלצה להיבדק, לפי פרמטרים רבים כגון שינה מרובה טשטוש ראיה עליה במשקל. כל חודש יעלו נתונים מאפליקציות שמזהות השוני בין החודשים ישלח למודד והוא יגיד מה הסיכוי לחלות וימליץ להיבדק
- Sweet Life סוכרת מסוג 1
ברגע שבנאדם מזריק כמות לא נכונה של אינסולין יכול להגיע לתוצאות חמורות. הנוסחא למדידת כמות האינסולין מסתמך על נוסחא מיושנת מאוד. בנוסחא מדויקת יש מעל 42 פרמטרים ואדם לא יכול לחשב לבד. הרעיון של המערכת לפתח מודל יחודי שיהיה ספציפי לכל משתמש. המערכת בין היתר תבדוק דופק טמפרטורה ואימון כאשר רבים הם מושפעים מלחץ וממצבי רוח. לכל משתמש יהיה פרופיל אישי- יקבל נתונים מאפליקציות קיימות אחרות שמודדים דברים כמו דופק. בשלב הראשון המערכת תחשב אלא תלמד את הנתונים של הבנאדם. בשלב השני יוכל לחשב כמה אינסולין עליו להזריק. האפליקציה מביאה נתונים מדויקים יותר. ניהול אורח חיים נוח יותר לחולי הסוכרת מסוג 1. תקופת למידה עד שמגיע לרמת דיוק וגם אחרי שמתאמן לומד עוד עדי לכדי שהסטיה שואפת ל0.
- Sky Blue ממשק קולי
ברגע שלמישהו יש סימפטום מסוים- כואב לו הראש לדוגא- הוא ישר עושה את אחת מהפעולות הבאות: חיפוש פתרון באינטרנט, ביקור רופא בבית, ביקור במוקד וכו' ע"י כך הוא יכול להיחשף למחלות, זה גורם לעומס על קופות חולים, יש קושי בניידות של קשישים וכו'. ממשל קולי משמש כרופא וירטואלי מבוסס על בינה מלאכותית. הגדרת פרופיל- הרופא מכניס נתונים על המטופל כגון האם המטופל קיבל שבץ או מחלה הנחיות מרופא ספיציפיות למטופל ויוצר פרופיל האישי של הבנאדם. הממשק יודע מה הפיתרון ע"י פרופילים דומים ותסמינים דומים יודע להגיד לו את התרופה המתאימה לו ככל שיהיו יותר נתונים הסטטיסטיקה תהיה יותר נכונה.