קורס שיווק דיגיטלי הוא בין הקורסים המבוקשים לבניית קריירה מקצועית ולהסבה מקצועית. איך תדעו שזה מתאים לכם, האם נכון לכם להיות עצמאים או שכירים ואיפה כדאי ללמוד.
לא ניתן להתעלם מן העובדה שכמעט כל העסקים, במוקדם או במאוחר, חייבים לכלול את הדיגיטל בפעילויות השיווק שלהם, ועם ביקוש גובר למשווקים דיגיטליים, יש הרבה הזדמנויות בחוץ עבור אלה שמחפשים להיכנס לתחום במסגרת קורס שיווק דיגיטלי או לימודים באקדמיה.
אז על מה כל ההייפ? המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על התחום המרתק והרב -תכליתי הזה.
מהו שיווק דיגיטלי?
במובנים מסוימים, שיווק דיגיטלי אינו שונה משיווק מסורתי – יש לכם מוצר או רעיון שאתם צריך למכור, ואתם מחפש דרכים ליצור קשר עם לקוחות כדי לבנות מודעות למותג, ולבסוף "לסגור" מכירה.
שיווק דיגיטלי כולל ומצריך מגוון רחב יותר של תפקידים וכישורים מאשר עולם השיווק דרש אי פעם, וזהו האופי הגמיש והרב – תכליתי של התחום, שהופך אותו למרתק כל כך. במסגרת קורס שיווק דיגיטלי ניתן להתמחות בתחום אחד או במספר תחומים. להלן כמה תחומים כלליים שסביר שאיש מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי ייגע בהם במהלך ההכשרה או הקריירה:
- הפקת וידאו/ אודיו
- טכנולוגיה אינטראקטיבית כמו AI (בינה מלאכותית)
- אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
- שיווק במנועי חיפוש (SEM)
- מדיה חברתית, שיווק במייל ובמובייל
- מסחר אלקטרוני
- אוטומציה שיווקית
- ניהול תוכן, קופירייטינג ועריכה
- בנייה ועיצוב אתרים
- בניית אסטרטגיה עסקית/ שיווקית
למי ששואף לפתח קריירה בתחום מומלץ לשקול ללמוד קורס שיווק דיגיטלי שמציע לפחות בשניים או שלושה מהתחומים שציינו, אלא אם כן מדובר בקריירה בתפקיד ניהול, ובמקרה כזה סביר שיידרש מכם לדעת לא מעט על כולם.
אילו כישורים מבוקשים?
הכלכלה הדיגיטלית מוטמעת בכל פינה בחיינו, והיא בהחלט לא הולכת להיעלם. כיום יש תקציב מוצק לשיווק דיגיטלי בניגוד לשיווק המסורתי. 93% מהפעילות המקוונת מתחילה במנוע חיפוש, ומבטיחה את המשך האפקטיביות של קידום אתרים כאסטרטגיה שיווקית מעולה. כל מי שחושב להקים או להוביל עסק צריך להיות בעל הבנה בסיסית של שיווק דיגיטלי כדי להפוך גולשים ללקוחות עסקיים.
יש הרבה מקום לאנשים המעוניינים להיכנס לעולם השיווק הדיגיטלי והקריירות הקשורות אליו. חלק מהכישורים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות היו פרסום דיגיטלי, יצירת תוכן, אסטרטגיית תוכן ומדיה חברתית, שהם תחומי עיסוק אידיאליים עבור אלה שמחפשים גירוי יצירתי, חברתי ועסקי.
למי שהפן הטכני יותר קוסם, היה ועדיין יש הרבה מאוד ביקוש ופוטנציאל השתכרות גבוה למדי בהתמחות בתחומי SEO (קידום אתרים) ו- SEM (שיווק במנועי החיפוש) מכיוון שזה מה שיכול להיות הבסיס למה שמניע רווחים בכל עסק.
שיווק באמצעות תוכן מסתמך על תעבורה וכל מי שיש לו את המומחיות הטכנית לנתח דפוסים אלה יהווה נכס בעל ערך, במיוחד כאשר עבודות מסוג זה יהפכו מורכבות יותר עם התפתחות AI.
למה לבחור קריירה בתחום השיווק הדיגיטלי ?
שיווק דיגיטלי הוא קריירה שיש בה מספיק מקום לקמפיינרים, לקריאייטיב ולאנשי עסקים. יש כל כך הרבה אפיקים שאפשר לעקוב אחריהם, אך עדיף להתמקד בדבר אחד או שניים שאתם עושים הכי טוב, כך שתמיד תוכלו להרחיב את תחומי הידע בהמשך. אם יש לכם רקע עסקי או תקשורתי, כדאי לשקול להיכנס לתחומי ניהול.
שיווק דיגיטלי הוא תחום מרתק שמשתנה כל הזמן. תמיד יש משהו חדש ללמוד, ואם אתם עובדים בסוכנות שיווק דיגיטלי, תמיד תעבדו עם לקוחות שונים, מה שאומר שלעולם לא תשתעממו.
כיום ניתן לרכוש את הידע המקצועי גם במסגרת קורס שיווק דיגיטלי אונליין. זה אומר שניתן ללמוד מכל מקום ובכל שעה שנוחה לכם, מה שיאפשר לכם לפתח את עצמכם מקצועית בקצב שלכם ובדרך שהכי נוחה לכם. קראו עוד בנושא האם המקצוע החם ביותר כיום ובעתיד הוא שיווק דיגיטלי?.
סיבות נוספות שבגללן כדאי לקחת קורס שיווק דיגיטלי
ככל שהצרכנים צורכים יותר תוכן ומוצרים בדיגיטל הדרישה לאנשי שיווק דיגיטלי הולכת וגוברת. התעשייה תמיד מתפתחת, וגם תחומי העיסוק מתרחבים ומתפתחים. בשנים האחרונות התפתחו תחומים כמו פיתוח חוויית משתמש, ניהול מוניטין ועוד מגוון תחומי התמחות מגוונים.
מסלול קריירה או התמחות בשיווק דיגיטלי פותח דלת לתחום רבגוני שניתן להתפתח בו בפן היצירתי, ההומני או הטכני – כל אחד ומה שמתאים לו. היתרון הוא, שניתן ללמוד את התחום בכל שלב בחיים, כקריירה ראשונה או כהסבת מקצוע ללא צורך בידע מקדים.
הביקוש הגובר לאנשי שיווק מאפשר לאנשי שיווק לדרוש יותר, בין שהם עובדים כשכירים בחברה גדולה או כפרילנסרים. אף על פי שאנשי מקצוע בתחילת דרכם עשויים לדרוש פחות על מנת לרכוש ניסיון וממליצים, בהמשך דרכם, אם יתמקצעו, יוכלו לדרוש יותר ולהגדיל את יכולת ההשתכרות שלהם באופן משמעותי.
אפשר להתחיל בקורס שיווק דיגיטלי קצר ולעבוד על בניית הקריירה הספציפית הזו בכל עת, אפילו במקביל לקריירה נוספת, ולעשות את זה בקצב אישי. ניתן לקחת קורסים מקוונים, לבנות בלוג או אתר אינטרנט, לפתח נכסים דיגיטליים ופרופילים עסקיים ולבנות תיק עבודות מגוון ואיכותי.
קריירה בשיווק דיגיטלי – פרילנסר או שכיר בסוכנות?
השיקול האם לפצוח בקריירה כשכירים או כפרילנסרים מלווה לא מעט מהאנשים שפונים לתחום השיווק הדיגיטלי. ראשית, חשוב לזכור, שעבודה כפרילנסר דורשת מכם הבנה בסיסית בהנהלת חשבונות, וככל שהעסק גדל (ויש לו פוטנציאל לגדול), כך גדלה החשיבות של ייעוץ מקצועי ועבודה מול רואה חשבון באופן שוטף. גם קורס שיווק דיגיטלי קצר יכול לכלול את המידע שאתם זקוקים לו כדי להתחיל לנהל עסק משלכם.
העבודה כפרילנסר אומנם מותירה לכם חופש פעולה, ללא מעסיק על הראש, אך היא מותירה את כל האחריות לגדילת העסק וניהולו, השיווק שלו והתפעול שלו בידיכם. לעומת זאת, בסוכנות דיגיטל יש צוות רחב של אנשי מקצוע, לכל אחד מהם יש תפקיד מוגדר, וכל פרויקט גורש את שיתוף הפעולה של המחלקות השונות. אם אינכם מאיישים משרת ניהול, תידרשו לעשות את חלקכם, במסגרת ההתמחות שלכם, ובדרך כלל, לא מעבר לכך.
אין ספק שלא לכל העסקים יהיו אותם צרכים בדיוק, ולכן לא בטוח שכפרילנסרים תוכלו לתת מענה לכל העסקים ולכל מאמצי השיווק שהעסק שלהם זקוק להם. אם בחרתם במסלול עצמאי, כדאי לכם לעבוד עם סוכנויות דיגיטל שמשתפות פעולה עם פרילנסרים, מה שיעזור לכם לקבל כמות גדולה יותר של לקוחות במקום לרדוף אחר לקוחות קצה.
מרבית הפרילנסרים מתחילים את הקריירה שלהם בסוכנות דיגיטלית. זה מקל עליהם לצבור קשרים, ניסיון וביטחון, לבנות תיק עבודות ולהכיר תחומי התמחות נוספים. יש שנהנים מעבודה בצוות יחד עם אנשים אחרים, ואילו אנשי שיווק אחרים מעדיפים לרוץ סולו או לנהל עסק עצמאי ולנהל את המופע הזה לבדם.
הבדל נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העובדה שבעבודה בסוכנות לא ניתן לבחור את סוג הלקוחות ואופי העבודה. לעומת זאת, כפרילנסרים ניתן לבחור נישת לקוחות או תחומי התמקצעות שימשכו אליכם את הלקוחות שאתם רוצים לעבוד איתם. אין ספק שזה המסלול הנכון עבור מי שאוהב להיות עצמאי ופחות נתון לדרישות של המערכת.
הבדל אחרון מצי בשעות העבודה שיידרש מכם לעבוד. בדרך כלל עבודה בסוכנות מוגבלת לשעות עבודה פורמליות, ואילו פרילנסרים מוצאים עצמם עובט בשעות לא שגרתיות, לעיתים עד השעות הקטנות של הלילה. עם זאת, העבודה כפרילנסר מאפשרת לעבוד מכל מקום ובכל זמן לפי הנוחות וההעדפה האישית.
רכישת מקצוע – איך בוחרים את מקור הידע?
בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי כדאי תמיד ללמוד ממי שעוסק בתחום די זמן ובאופן יומיומי. זה מבטיח לכם לקבל תובנות שמגיעות רק מהניסיון המקצועי ולהיחשף לכל החידושים הכי עדכניים בתחום.
הסוד הוא לבחור קורס פרקטי, שמלמד תכל'ס ופחות מתמקד בתיאוריות ומצגות. גם לכם זה יהיה יותר מעניין וענייני, וגם הלקוחות שלכם יעריכו את הידע הזה הרבה יותר.