מכון אבני יצא בתכנית הכשרה חדשנית למעצבי פנים אשר נותנת מענה למגמות העיצוב החדשות בתחום העסקי מצד משקיעי נדל"ן, רשתות סחר ושירותים, שינויי יעוד והשבחת נכסים.
בראש התכנית עומד אלחנן מנדל העוסק למעלה מעשר שנים בעיצוב ותכנון סניפים של רשתות ממותגות באירופה (חנויות, בתי קפה, מסעדות, חברות שירות), ושותף בפרויקטים רחבים של שינויי יעוד והשבחת נכסים למגורים ותיירות במזרח אירופה ובספרד.
מנדל מפרט: "עד היום מקובל היה להכשיר מעצבי פנים כך שיוכלו לתכנן דירות מגורים, בתים, משרדים ושטחים ציבוריים בהתאם ל'שיגעון' של כל לקוח ולקוח. זה נגמר – משום שעיקר העבודה כיום מרוכזת בידי קונצרנים ומשקיעים גדולים. אלה דורשים לעצב במהירות רשתות וסניפים ממותגים כמו: בתי מלון, חנויות, מסעדות וכיו"ב, וגם לבצע שינויי ייעוד במתחמי דירות ומבני תעשיה לצורך מגורים ותיירות. לכן, המגמה השולטת היא הרצון למכסם במהירות את ההשקעה. למעצב הפנים היום יש חשיבות עצומה בהיבט הכלכלי פיננסי של ההשקעה ולכך אנו מכשירים את בוגרינו".
עיקרי התכנית:
- הקניית יכולת תכנון ורסטילית לכל מטרה: מדירת מגורים ועד שטחים מסחריים, מרחבי עבודה ומקומות ציבוריים בהתאם למאפייני צורך ותרבות.
- Franchise design – תכנון עיצוב בהתאמה למותג קיים: רשתות מסחר ושירותים, חברות ציבוריות ויצרני מותגים, התאמת מאפייני סגנון ושפה תרבותית מוכתבת לחללים פרטיים וציבוריים.
- Flip – השבחת נכסים ושינויי ייעוד בנדל"ן.
- Financial Design – החל משלבי הלימוד הראשונים נלמדים עקרונות התכנון והעיצוב על פי אילוצי תקציב. החניכים נדרשים לתרגל היבטים כלכליים בכל שלב החל מתשתיות וכלה בחומרי גלם ואביזרים.
מכון אבני – המכללה הוותיקה ביותר בתל אביב לאמנות ועיצוב. במכון נלמדים מסלולים אקדמיים בתחומי האמנות, תקשורת חזותית, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי ועיצוב אופנה.